Ridskolan

Jag rider ju på Vetlanda Ridskola två gånger i veckan
Sen är jag ofta där och hjälper till och är stallvärdinna, och nu innan ridskolan hjälper jag till att sätta igång hästarna efter sommarbetet. Så jag, Emelie och en till var där och red idag. Jag red en häst som heter Fabian och Diego.

Fabian är en valack, och rätt stor häst.
Han är jättelätt att rida, väldigt mjuk och ganska känslig. Tar man i honom lite för mycket stannar han upp lite men annars verkligen jättefin. Arbetade inte med något speciellt utan bara red på honom lite i alla gångarter. I galoppfattningar tog han upp huvudet lite men det är sånt man får jobba med ju.
 

Sen red jag Diego, en mörkbrun storhäst.
Han är 25% travare därför har han lite speciell trav, men han är jättemysig. När jag red honom så blev han lätt lite för hög i formen i början men det blev bättre sen efter hand. Han behöver mycket ytterstöd då han gärna faller ut när man rider i hörnen och på volten t.ex. Hans galopp är jätteskön och man sitter väldigt lätt i den.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MIXA

Naw,vilken fin blogg ni har!Ha en fin dag och om ni har lust&tid så kika gärna in på min :)

2012-08-08 @ 20:24:17
URL: http://www.mixa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0