Råryds Gullet

Nu i sommaren har jag fått rida en b-ponny som heter Gullet.
 
Hon är ett sto född 1999.
Hennes ägare är ganska liten och Gullet är en envis ponny så då fick jag rida henne lite och försöka lära henne lite vett. Hon är stark och envis, man måste vara bestämd på henne och det går inte sitta och "åka" häst på henne. Tycker hon det blir för jobbig stegrar hon sig gärna.


Men det har faktiskt gått jättebra med henne, jag har lärt känna henne och vet hur hon är och vad man måste göra för att få henne och gå i form. Finns fortfarande jättemycket och jobba på men jag har ändå kommit långt med henne vad jag tycker, för att från första gången gå med huvudet uppe i himlen hela tiden tills att knappt
göra det någon gång alls :thumbup:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0