Min sköthäst

Förra året så blev jag skötare på en storhäst som heter Nova.
Han var en valack född 1995, jättesnäll och hur fin som helst :)
Alla kunde rida honom, och han lämpade sig efter ryttaren lite kan man väl säga. Han var världens finaste i dressyren och gick hur fint som helst. Han var duktig i hoppningen också, kunde väl bli lite pigg för han tyckte det var så roligt att hoppa.
 
Jag tog hand om honom varje gång jag var där.
Sen så har han varit halt lite till och från och jag har fått rida igång honom efter alla hältperioder han hade.
Då hade han ju sina sparkperioder, då han slängde av några ungar i veckan.
Men något konstigt visste vi nog alla att det var, för så fort vi ridit igång honom och första lektionen han var med på så blev han halt igen, de var med honom hos vetrinären men dom kunde inte se nått och bad oss filma hnonom nästa gång han blev halt och de gjorde vi och visade upp för vetrinären. Dock vet jag inte vad han sa då.

Sen så visade det sig att problemet satt egentligen inte i benen utan i nacken :(
Han hade röntgenförändrignar i nacken och pålagringar i armbågen, och vetrinären konstaterade de att han kommer lida utav detta och blir aldrig frisk, och en häst som står och har ont hela tiden är bara plågsamt därför blev de beslutat att ta bort honom. Jag var väldigt ledsen efter det, men vet han har det bättre nu när han galopperar på Trapalandas gröna ängar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0