Hästarna som reds idag

Åkte ju inte till ridskolan och red idag också :D
,blev lite panik på morgonen då vi vaknade kvart över nio eftersom ingen sagt något till mig när vi skulle vara där så det blev lite stressigt men jaja det gick ju. Ska skriva om dom jag red idag då.

Turbo
Han var ganska pigg i början, eller ja genom hela passet. Men sen så kunde jag inte ens ta i tyglarna förrän han skulle börja slänga med huvudet. Det var som han ville få av mig men jag vet inte om det var det eller om han hade ont nånstans. Han brukar troligtvis göra så, men sen släppte han väl en aning på slutet.
 
Svea, ett brunt sto
Hon brukar va pigg och bocka ibland, eller ja om man tar för hårt i tygeln. Men hon var jättesnäll, gick till och med fint ibland och riktigt nöjd med henne. Galoppen var lugn, hon gjorde några studs en gång. Funderar på och hoppa denna ponny i Div 2 i höst men jag vet inte, får se.
 
 
Sussie, ett fuxsto
Sussie är min favoritponny på ridskolan, men nu efter sommaren tänkte jag att hon skulle vara hanska pigg och kanske bocka lite till och med men det var helt tvärtom hon var hur seg som helst. Gick knappt få fram i galopp, och när hon väl galopperade så var det skitsegt men hon är ändå riktigt fin och hur mjuk som helst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0